Na rozgrzewkę - czasowniki:
“Co nowego, co dobrego, co dziwnego, co strasznego”
Cele na dziś:
- potrafisz odmienić czasownik przez czasy (przeszły, teraźniejszy, przyszły).
- rozumiesz, że czasowniki w czasie przeszłym i przyszłym złożonym odmieniają się przez rodzaje (męski, żeński, nijaki).
- odmieniasz czasowniki w praktyce.
- rozwijasz umiejętność współpracy w grupie.
Jak czasowniki podróżują w czsaie i przestrzeni - potraficie odpowiedzieć na to pytanie???
Zabawa „Podróż w czasie” - praca w zespołach
Każda grupa otrzymuje kartę z czasownikiem
Spróbujcie opisać, co ten czasownik robił w przeszłości, co robi teraz i co będzie robił w przyszłości.
Zapiszcie swoje propozycje na flipcharcie.
Odkrywanie rodzajów
Wypiszcie czasowniki w czasie przeszłym lub przyszłym złożonym.
Spójrzcie na obrazki przedstawiające różne sytuacje, w których biorą udział osoby różnej płci. Jak zmieni się forma czasownika, jeśli czynność wykonywała dziewczynka, chłopiec lub zwierzę. Jak zmienia się czasownik, jeśli czynność wykonują grupy osób (takie same i różne pod względem płci)
Komentarze
Prześlij komentarz