Cel: utrwalasz podstawowe terminy związane z literaturą: opowiadanie, narrator, bohater; pracujesz fiszkami
Kryteria sukcesu:
Wiesz, kim jest narrator i co dzięki niemu zyskuje /traci tekst
Układasz opowiadanie, zmieniając narratora.
Fiszkowe i ołówkowe zadanie
Zaznaczcie 4 fragmenty (w wybranych opowiadaniach), w których wypowiada się narrator.
Co Waszym zdaniem zmieniłoby się w książce, gdyby te same przygody uczniów opowiadał/a:
- wychowawczyni Mikołajka
- mama Mikołajka
- ktoś bezstronny, obserwujący to, co się dzieje
- pies
Czego by wtedy w książce było więcej?
Czego mniej?
Czego nie byłoby wcale?
A co mogłoby się pojawić?
Rozdział: "Śliczny bukiet"
2. Pieniądze w kieszeni.
3. Wizyta w kwiaciarni z Alcestem.
4. Spotkanie z kolegami - bitka.
5. Zniszczenie bukietu.
6. Gra w kulki z Euzebiuszem - kolejne zniszczenia.
7. Kwiat na samochodzie.
8. Zostaje jeden kwiat.
9. Dom i płacz MIkołajka.
10. Radość mamy.
Praca w grupach (?)
Każda grupa ma za zadanie opowiedzieć tę samą historię z innej perspektywy przedstawiając swoją wersję opowiadania.
Każda grupa ma za zadanie jak najmocniej wczuć się w perspektywę swojego narratora, spróbować oddać jego punkt widzenia i jego emocje związane z wydarzeniami.
Zapiszcie najpierw plan wydarzeń, by o niczym nie zapomnieć.
gr. 1: narratorem jest mama
gr. 2: narratorem jest pani pracująca w kwiaciarni
gr. 3: narratorem jest Joachim
gr. 4: narratorem jest... bukiet
Komentarze
Prześlij komentarz