Jak zaplanowałam uporządkowanie informacji po lekturze? Jak zaplanowałam sprawdzenie tego, co pamiętacie?
1. Literackie kalambury z wyzwaniem: kleksowe igraszki
- Opis:
- Przygotujcie karteczki z hasłami związanymi z Akademią Pana Kleksa: imiona niezwykłych bohaterów (np. Adaś Niezgódka, Pan Kleks, Alojzy), nazwy fantastycznych miejsc (np. Psi Raj), szalone wydarzenia (np. lekcja kleksografii, wyprawa do fabryki dziur) i magiczne rekwizyty (np. kolorowe piegi, senne lusterka).
- Podzielimy się na drużyny.
- Każda drużyna wybiera swojego aktora, który wylosuje hasło i pokaże je za pomocą gestów, bez słów.
- Reszta drużyny odgaduje, co aktor przedstawia.
- Za każdą poprawną odpowiedź drużyna zdobywa punkt.
- Cel:
- Przypomnimy sobie niezwykłe przygody z Akademii Pana Kleksa.
- Pobudzimy naszą wyobraźnię i kreatywność.
- Nauczymy się współpracować w grupie.
- Wskazówki:
- Przygotujcie różnorodne hasła, aby każdy mógł się wykazać.
- Bawcie się dobrze i nie bójcie się śmiesznych min!
2. Gorące krzesła: wywiad z mieszkańcem Akademii
- Opis:
- Wyobraźcie sobie, że macie okazję przeprowadzić wywiad z mieszkańcami Akademii Pana Kleksa.
- Wybierzcie kluczowe postacie (np. Adasia Niezgódkę, Pana Kleksa, Mateusza).
- Ktoś z Was wciela się w wybraną postać i siada na „gorącym krześle”.
- Reszta klasy zadaje pytania dotyczące ich przygód, uczuć i przemyśleń.
- Odpowiadajcie, starając się jak najlepiej oddać charakter postaci.
- Dodatkowo, możecie przygotować i wygłosić krótkie monologi, w których przedstawicie swoje przemyślenia.
- Cel:
- Zrozumiemy, co czuli i myśleli bohaterowie.
- Nauczymy się wczuwać w emocje innych.
- Poćwiczymy argumentację i obronę własnego zdania.
- Wskazówki:
- Przygotujcie ciekawe i zaskakujące pytania.
- Nie bójcie się zadawać trudnych pytań.
- Stwórzcie atmosferę teatralną.
Komentarze
Prześlij komentarz