Przejdź do głównej zawartości

Dwa nowe słowa: "coś realistycznego" i "coś fantastycznego"

 Cel: rozumiesz, co znaczy, że postać, zdarzenie przedmiot są realistyczne i fantastyczne

Kryteria sukcesu:

- dzielisz bohaterów, wydarzenia, przedmioty na fantastyczne i realistyczne, 

- piszesz notatkę do Encyklopedii Cudownych Przedmiotów dla Dzieci o... (wybranych przedmiotach),

- wymyślasz informacje o fantastycznym przedmiocie, który przydałby się w naszej szkole, zapisujesz je.






Najpierw rozgrzewka: 

Bomba: co by było, gdyby… 




 

Ludzie mieli 4 ręce.

Na drzewach rosły pieniądze.

Dorośli mieli zdolność przenikania do Internetu.

Ludzie mieli skrzydła.

Zwierzęta mówiły ludzkim głosem.

 

Fantastyczne, prawdziwe czy realistyczne?


A w "Akademii Pana Kleksa" Jana Brzechwy???


Postaci, zdarzenia, przedmioty fantastyczne, realistyczne (zanotujcie w formie słoneczka albo innego elementu zamieszczonego na środku)



Praca w parach:



Etap 1:

Stwórzcie definicję do Encyklopedii Cudownych Przedmiotów dla Dzieci.

Definicja ta ma wyjaśniać te fantastyczne przedmioty:

  • powiększająca pompka
  • kolorowe balony
  • senne lusterka
  • jadalne farby
  • złoty kluczyk i złoty gwizdek
  • guzik


Etap 2

Wymyślcie fantastyczny przedmiot, który przydałby się w naszej szkole. Opiszcie go (jak wygląda, do czego służy, jak odbierają go inni i.. jak w ogóle się nazywa).

lub

Wymyślcie fantastyczną osobę, która przydałaby się w naszej szkole. Opiszcie ją (jak wygląda, co robi, w czym pomaga, jaki jest jej cel, jak odbierają ją inni i.. jak w ogóle się nazywa).



 





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Na powitanie ;-)

Na razie napiszę Wam "Dzień dobry" - bardzo się cieszę, że udało się Wam odszukać tę stronę!!! Dajcie mi chwilę czasu na jej stworzenie (pewno przez najbliższe dni gdy będziecie tutaj, co rusz zauważycie jakąś zmianę).  

Piszemy plan wydarzeń (żeby jednak to zrobić, będziecie musieli zajrzeć w przeróżne zakamarki szkoły...)

 Cel: piszesz plan wydarzeń do wybranego opowiadania zawartego w lekturze "Mikołajek" Kryteria sukcesu: - analizujesz przykładowe plany wydarzeń - na ich podstawie tworzysz instrukcję pisania tej krótkiej formy wypowiedzi. - z kolegą/koleżanką układasz plan wydarzeń do wybranego przez Was opowiadania. To zaczniemy od... mapy skarbów ;-) Pracować będziecie w zespołach. Każda grupa dostanie tajemniczą mapę skarbów, która podpowie jej, gdzie jest skarb.  Tym skarbem są...  Niekompletne plany wydarzeń, schowane gdzieś w czeluściach szkoły... W trzech jej miejscach... Te plany wydarzeń będą jednak pomieszane, poplątane. Ale... Jeśli uda się Wam je znaleźć, będziecie mogli je poukładać a następnie przeanalizować (przyjrzeć się im) tak, byście wiedzieli, co to jest plan wydarzeń i jak go napisać. Każdy zespół więc ma trzy zadania: znaleźć skarb, przeanalizować plany wydarzeń i napisać instrukcję (jak napisać plan wydarzeń). Mapa skarbów - zagadki:  Dysk Google Najpierw to, ...

Czeskie zwyczaje wielkanocne

Info na kolejny projekt... Nasz scenariusz:  scenariusz - narracja i to, co wymyśliliście:  Przygotujcie się na wesołą podróż po czeskich zwyczajach wielkanocnych! Myślicie, że Wielkanoc to tylko malowanie jajek i czekoladowy zajączek? Nic bardziej mylnego! Nasza sąsiednia Republika Czeska też ma niezłą gromadkę wesołych tradycji. Więc chodźcie z nami na tę jajeczną zabawę! 1. Pomlázka, ta smagająca radość! (Całe Czechy) To coś dla chłopaków z szybkimi nogami! W Poniedziałek Wielkanocny (czes. Velikonoční pondělí ) chłopcy chodzą z wierzbowymi pomlázkami (czes. pomlázka – zapamiętajcie tę nazwę!) i lekko smagają dziewczyny po nogach. Nie martwcie się, to nie jest żadne bicie! Według starego wierzenia ma to zapewnić dziewczynom zdrowie, urodę i płodność. A co za to dostaną chłopcy? Malowane jajka – kraszanki (czes. kraslice – jakie one są piękne!), słodycze albo i jakiś pieniążek (czes. penízek ). Więc dziewczyny, przygotujcie sobie kokardy na pomlázkę, a chłopcy, trenuj...