Cel: rozumiesz, co znaczy, że postać, zdarzenie przedmiot są realistyczne i fantastyczne
Kryteria sukcesu:
- dzielisz bohaterów, wydarzenia, przedmioty na fantastyczne i realistyczne,
- piszesz notatkę do Encyklopedii Cudownych Przedmiotów dla Dzieci o... (wybranych przedmiotach),
- wymyślasz informacje o fantastycznym przedmiocie, który przydałby się w naszej szkole, zapisujesz je.
Ludzie mieli 4 ręce.
Na drzewach rosły pieniądze.
Dorośli mieli zdolność przenikania do Internetu.
Ludzie mieli skrzydła.
Zwierzęta mówiły ludzkim głosem.
Fantastyczne, prawdziwe czy realistyczne?
A w "Akademii Pana Kleksa" Jana Brzechwy???
Postaci, zdarzenia, przedmioty fantastyczne, realistyczne (zanotujcie w formie słoneczka albo innego elementu zamieszczonego na środku)
Praca w parach:
Etap 1:
Stwórzcie definicję do Encyklopedii Cudownych Przedmiotów dla Dzieci.
Definicja ta ma wyjaśniać te fantastyczne przedmioty:
- powiększająca pompka
- kolorowe balony
- senne lusterka
- jadalne farby
- złoty kluczyk i złoty gwizdek
- guzik
Etap 2
Wymyślcie fantastyczny przedmiot, który przydałby się w naszej szkole. Opiszcie go (jak wygląda, do czego służy, jak odbierają go inni i.. jak w ogóle się nazywa).
lub
Wymyślcie fantastyczną osobę, która przydałaby się w naszej szkole. Opiszcie ją (jak wygląda, co robi, w czym pomaga, jaki jest jej cel, jak odbierają ją inni i.. jak w ogóle się nazywa).
Komentarze
Prześlij komentarz