Przejdź do głównej zawartości

Jak opisać obraz?

Wymagania edukacyjne: OPis obrazu 


Opis obrazu: „Wiejski krajobraz” Jana Kwiatkowskiego

Na pierwszym planie obrazu widzimy zieloną łąkę, po której chodzą trzy białe gęsi. Mają lekko rozłożone skrzydła, jakby zaraz miały odlecieć. Trawa jest bujna i soczyście zielona, gdzieniegdzie widać żółte kwiatki – może to mlecz? Zwierzęta i rośliny zostały przedstawione bardzo dokładnie, z dbałością o szczegóły.

W drugim planie widać wiejski dom z czerwonym dachem. Stoi za drewnianym płotkiem, wokół którego rosną krzaki i drzewa. Jedno drzewo jest bardzo rozłożyste, widać na nim zielone i żółte liście – może to już początek jesieni?

W tle, czyli w głębi obrazu, malarz namalował niebo. Jest ono błękitne, ale widać na nim białe, miękkie chmurki. Na horyzoncie można dostrzec delikatny zarys gór – nie są bardzo szczegółowe, raczej rozmyte, jakby daleko za mgłą.

Cała kompozycja jest spokojna i wyważona – wszystko ma swoje miejsce. Artysta użył ciepłych, naturalnych barw: zieleni, brązów, błękitów. Obraz sprawia wrażenie cichego, pogodnego dnia na wsi. Dzięki szczegółowemu przedstawieniu gęsi i roślinności, czujemy, jakbyśmy sami tam byli.

🖌 Ocena: Uważam, że obraz jest bardzo ładny. Przedstawia zwyczajne, ale piękne miejsce – wieś, którą warto docenić. Podoba mi się, że artysta zwrócił uwagę na przyrodę i stworzył spokojny nastrój.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Na powitanie ;-)

Na razie napiszę Wam "Dzień dobry" - bardzo się cieszę, że udało się Wam odszukać tę stronę!!! Dajcie mi chwilę czasu na jej stworzenie (pewno przez najbliższe dni gdy będziecie tutaj, co rusz zauważycie jakąś zmianę).  

Piszemy plan wydarzeń (żeby jednak to zrobić, będziecie musieli zajrzeć w przeróżne zakamarki szkoły...)

 Cel: piszesz plan wydarzeń do wybranego opowiadania zawartego w lekturze "Mikołajek" Kryteria sukcesu: - analizujesz przykładowe plany wydarzeń - na ich podstawie tworzysz instrukcję pisania tej krótkiej formy wypowiedzi. - z kolegą/koleżanką układasz plan wydarzeń do wybranego przez Was opowiadania. To zaczniemy od... mapy skarbów ;-) Pracować będziecie w zespołach. Każda grupa dostanie tajemniczą mapę skarbów, która podpowie jej, gdzie jest skarb.  Tym skarbem są...  Niekompletne plany wydarzeń, schowane gdzieś w czeluściach szkoły... W trzech jej miejscach... Te plany wydarzeń będą jednak pomieszane, poplątane. Ale... Jeśli uda się Wam je znaleźć, będziecie mogli je poukładać a następnie przeanalizować (przyjrzeć się im) tak, byście wiedzieli, co to jest plan wydarzeń i jak go napisać. Każdy zespół więc ma trzy zadania: znaleźć skarb, przeanalizować plany wydarzeń i napisać instrukcję (jak napisać plan wydarzeń). Mapa skarbów - zagadki:  Dysk Google Najpierw to, ...

Czeskie zwyczaje wielkanocne

Info na kolejny projekt... Nasz scenariusz:  scenariusz - narracja i to, co wymyśliliście:  Przygotujcie się na wesołą podróż po czeskich zwyczajach wielkanocnych! Myślicie, że Wielkanoc to tylko malowanie jajek i czekoladowy zajączek? Nic bardziej mylnego! Nasza sąsiednia Republika Czeska też ma niezłą gromadkę wesołych tradycji. Więc chodźcie z nami na tę jajeczną zabawę! 1. Pomlázka, ta smagająca radość! (Całe Czechy) To coś dla chłopaków z szybkimi nogami! W Poniedziałek Wielkanocny (czes. Velikonoční pondělí ) chłopcy chodzą z wierzbowymi pomlázkami (czes. pomlázka – zapamiętajcie tę nazwę!) i lekko smagają dziewczyny po nogach. Nie martwcie się, to nie jest żadne bicie! Według starego wierzenia ma to zapewnić dziewczynom zdrowie, urodę i płodność. A co za to dostaną chłopcy? Malowane jajka – kraszanki (czes. kraslice – jakie one są piękne!), słodycze albo i jakiś pieniążek (czes. penízek ). Więc dziewczyny, przygotujcie sobie kokardy na pomlázkę, a chłopcy, trenuj...