Przejdź do głównej zawartości

Przepis na dobry polski!

 

Detektywi w podręczniku 

Wasze zadanie w parach: otwórzcie podręcznik i w 5 minut odkryjcie: tematy, które wyglądają najciekawiej, najdziwniej, najtrudniej

Szybkie spotkania

porozmawiajcie ze sobą na temat tego, co wydaje Wam się dziwne, ciekawe, trudne a może nudne z tego, czego będziemy się uczyć



Przepis na dobry polski!




Stwórzcie plakat - prezentujący  swego rodzaju koncert Waszych życzeń związanych z naszymi spotkaniami (będzie ich 150!!!)
  • Atmosfera i relacje:

    • Jak chcemy się czuć na lekcjach polskiego?

    • Czego absolutnie nie chcemy?

    • Jak możemy sobie nawzajem pomagać?

  • Aktywności na lekcjach:

    • W jaki sposób najchętniej chcemy pracować (gry, scenki, projekty, dyskusje, praca w grupach, indywidualnie)?

    • Jakie formy pracy lubicie najmniej? (żebym wiedziała, czego unikać w nadmiarze).

  • Kreatywność:

    • Jakie pomysły macie na nietypowe lekcje polskiego? (np. w terenie, z filmem, z muzyką, z teatrem).

    • Co byłoby dla Was największym zaskoczeniem na polskim?

  • Rozwój osobisty:

    • Czego chcę się nauczyć dla siebie, nie tylko „bo jest w podręczniku”?

    • Jakie umiejętności przydadzą mi się poza szkołą, a mogę je ćwiczyć na polskim?

  • Nagrody i docenianie:

    • Jak chcielibyście, żebym doceniała i oceniała Waszą pracę?


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Na powitanie ;-)

Na razie napiszę Wam "Dzień dobry" - bardzo się cieszę, że udało się Wam odszukać tę stronę!!! Dajcie mi chwilę czasu na jej stworzenie (pewno przez najbliższe dni gdy będziecie tutaj, co rusz zauważycie jakąś zmianę).  

Piszemy plan wydarzeń (żeby jednak to zrobić, będziecie musieli zajrzeć w przeróżne zakamarki szkoły...)

 Cel: piszesz plan wydarzeń do wybranego opowiadania zawartego w lekturze "Mikołajek" Kryteria sukcesu: - analizujesz przykładowe plany wydarzeń - na ich podstawie tworzysz instrukcję pisania tej krótkiej formy wypowiedzi. - z kolegą/koleżanką układasz plan wydarzeń do wybranego przez Was opowiadania. To zaczniemy od... mapy skarbów ;-) Pracować będziecie w zespołach. Każda grupa dostanie tajemniczą mapę skarbów, która podpowie jej, gdzie jest skarb.  Tym skarbem są...  Niekompletne plany wydarzeń, schowane gdzieś w czeluściach szkoły... W trzech jej miejscach... Te plany wydarzeń będą jednak pomieszane, poplątane. Ale... Jeśli uda się Wam je znaleźć, będziecie mogli je poukładać a następnie przeanalizować (przyjrzeć się im) tak, byście wiedzieli, co to jest plan wydarzeń i jak go napisać. Każdy zespół więc ma trzy zadania: znaleźć skarb, przeanalizować plany wydarzeń i napisać instrukcję (jak napisać plan wydarzeń). Mapa skarbów - zagadki:  Dysk Google Najpierw to, ...

Czeskie zwyczaje wielkanocne

Info na kolejny projekt... Nasz scenariusz:  scenariusz - narracja i to, co wymyśliliście:  Przygotujcie się na wesołą podróż po czeskich zwyczajach wielkanocnych! Myślicie, że Wielkanoc to tylko malowanie jajek i czekoladowy zajączek? Nic bardziej mylnego! Nasza sąsiednia Republika Czeska też ma niezłą gromadkę wesołych tradycji. Więc chodźcie z nami na tę jajeczną zabawę! 1. Pomlázka, ta smagająca radość! (Całe Czechy) To coś dla chłopaków z szybkimi nogami! W Poniedziałek Wielkanocny (czes. Velikonoční pondělí ) chłopcy chodzą z wierzbowymi pomlázkami (czes. pomlázka – zapamiętajcie tę nazwę!) i lekko smagają dziewczyny po nogach. Nie martwcie się, to nie jest żadne bicie! Według starego wierzenia ma to zapewnić dziewczynom zdrowie, urodę i płodność. A co za to dostaną chłopcy? Malowane jajka – kraszanki (czes. kraslice – jakie one są piękne!), słodycze albo i jakiś pieniążek (czes. penízek ). Więc dziewczyny, przygotujcie sobie kokardy na pomlázkę, a chłopcy, trenuj...